Kino samochodowe z nc+?

Rzadko zaglądamy tu na największe i najstarsze ekrany z kontentem wideo, a mianowicie do kin. Pretekst do tej wycieczki dał nc+, który zaproponował klientom miesięczne abonamenty w Multikinie za 79 zł miesięcznie. A w zamian – codziennie dostępny jeden seans 2 lub 3D. Mało, wiele?

Zanim o tym, to przede wszystkim ciekawi konstrukcja tej promocji. nc+ ma wątpliwy interes w odciąganiu ludzi od telewizorów, więc można zastanawiać czemu promuje wyjścia do kina. Oczywiście dawna wspólnota kapitałowa (pod parasolem ITI) wiele może tłumaczyć, ale z punktu widzenia synergii z własnym biznesem, nc+ pewnie równie dobrze mogłoby sprzedawać karnety na siłownię lub bilety na komunikację miejską. Niewykluczone jednak, że po prostu zbadano oczekiwania klientów i okazało się, że nic nie ucieszy ich i nie przywiąże do marki nc+ bardziej niż właśnie abonament na Multikino.

Koncept taki pojawia się w Polsce chyba po raz pierwszy. Zniżkowe karty można już było znaleźć w różnych, sieciowych i studyjnych placówkach, ale o miesięcznej taryfie kinowej jeszcze nie słyszałam. 79 zł to cena 2-4 biletów do kina. Do jakiej części naszych rodaków ma szansę przemówić taka oferta?

Z danych TGI wynika, że do kina chodzi 32 proc. Polaków. Niespełna 5 proc. deklaruje, że raz w miesiącu, ok. 9 proc. raz na 2-3 miesiące, ponad 8 proc. – raz na 4-6 miesięcy, a blisko 8 proc. – jeszcze rzadziej. Zostaje nam 2,3 proc. tych Polaków w wieku 15+, którzy twierdzą, że 2-3 razy w miesiącu i 0,3 proc. twierdzący, że raz w tygodniu lub częściej. I tym 2,63 proc. widzów mogłoby się opłacać wykupienie kinowego abonamentu.

Z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że wśród klientów nc+ jest spora nadreprezentacja kinomaniaków. Poza tym, kogo z nas nie skusiły już kiedyś aspiracyjne, ambitne „abonamenty” (jak choćby karty sportowe na siłownię, leżące potem miesiącami odłogiem, a przecież takie opłacalne, jeśli tylko założyć ćwiczenie raz na tydzień!). Tak więc mimo niewielkiego „rynku”, popyt na abonament kinowy mógłby być spory. Na razie opcja dostępna jest tylko dla klientów nc+. Jeśli wypali, może nc+ rozważy kino samochodowe i wejdzie w deal z producentem aut ? Nawet jeśli operator przestrzeli ofertę filmową i nie dopasuje jej do targetu, to w kinie samochodowym i tak jest co robić 🙂

Joanna Nowakowska

Żyje z pisania, ale woli czytanie. Łącznie od ponad dekady śledzi rynek telewizyjny, a od jakiegoś czasu ma wrażenie, że rynek śledzi również ją :) Obowiązki naczelnej ScreenLoverki łączy z pracą w agencji mediowej, do której przeszła z Atmediów. Poprzednio - dziennikarka „Media & Marketing Polska”.

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.