MIPTV już za nami, ale doświadczenia, spotkania, wnioski i obserwacje zostały. Nie podzielę się efektami moich rozmów biznesowych w czasie targów, ale z przyjemnością wybrałam swoje top 5 tematów i pokazów z części konferencyjnej i screeningów – pisze Karina Rompa, content manager w Play, która po MIPTV 2019 podsumowuje specjalnie dla ScreenLovers wrażenia z konferencji.
- „World on Fire” – z perspektywy Polski to najciekawszy serial prezentowany na screeningach MIPdrama. W Cannes można było zobaczyć spore fragmenty tej wysokobudżetowej produkcji Mammoth Screen dla BBC One. Bardzo mnie zachęcają do obejrzenia wszystkich 7 odcinków. W obsadzie obok Helen Hunt i Seana Beana zagrają polscy aktorzy: Zofia Wichłacz, Tomasz Kot oraz Tomasz Ziętek. Trzymam kciuki za naszych rodaków i ich międzynarodowe kariery.
- „Invisible Heroes” – fińsko – chilijska koprodukcja, mini seria z gatunku thrillera politycznego. Produkcja ta jest inspirowana prawdziwymi wydarzeniami historia fińskiego dyplomaty, który ryzykując całe swoje życie pomagał uchodźcom z Chile po zamachu stanu w 1973 roku, w trakcie którego władzę nim przejęła wojskowa junta z Augusto Pinochetem na czele. To kolejny przykład bardzo ciekawej serialowej współpracy międzynarodowej.
- Fresh TV Fiction – to zawsze jedna z moich ulubionych punktów programu na MIP. Virginia Mouseler, CEO The Wit prezentuje na nim trendy w produkcjach. Tym razem zwróciła uwagę m.in. na motyw kobiet na krawędzi, rosnący odsetek produkcji opartych na książkach (w 2018 roku było to aż 12% scripted shows, co daje wzrost do roku 2017 aż o 30% proc.), oraz rosnący udział seriali opartych na zagranicznych formatach. Kompletnym zaskoczeniem była dla mnie lista największych eksporterów scripted formats (a więc produkcji scenariuszowych – red.) z Koreą Południową na pierwszym miejscu… Pewnie również dzięki „The Good Doctor”.
- In Development – coraz ciekawszy obszar MIPTV. To dość unikatowa możliwość zapoznania się prezentacjami projektów na różnym poziomie zaawansowania. Prezentacje, panele i netoworking są zorganizowane w start-upowym duchu. Na In Development poznałam świetnych ludzi, trafiłam też na bardzo ciekawą prezentację The Innovation Group. Szefowa europejskiego oddziału, Marie Stafford opowiadała o trendach i zmianach behawioralnych na świecie w 2019 roku. Zainteresowanych odsyłam do jej raportu.
- „The Swim” – produkcja dokumentalna opowiadająca o ekspedycji na Oceanie Spokojnym. Pewnie nie byłaby niczym szczególnym gdyby nie fakt, że to ekspedycja pływacka. Francuski aktywista i długodystansowy pływak postanowił pokonać dystans z Tokio do San Francisco siłą własnych mięśni. Płynął po 8 godzin dziennie przez 6 miesięcy. Pokonał dystans około 5,5 tysiąc mil. Niestety aż 1 tysiąc z nich prowadzi przez wielką połać śmieci na Pacyfiku. Zainteresowanych szczegółami odsyłam po więcej szczegółów: TU.
Karina Rompa, Play