Nawyki czytelnicze pracowników biur reklamy zdradzają większe zainteresowanie mediami niż ma to miejsce w przypadku agencji. W rankingu top serwisów biur reklamy prowadzą Wirtualne Media, Press i MMP. W drugim odcinku badania ScreenLovers zderzamy odpowiedzi pracowników działów sprzedaży mediów wideo (telewizja, VOD) z wynikami domów mediowych.
Polskie media branżowe okazują się kluczowym źródłem informacji o rynku dla pracowników biur reklamy. W przeciwieństwie do agencji, przedkładają je oni nad prezentacje opracowywane w ich firmach, a 9 na 10 handlowców uważa branżówki za ważne (61 proc.) lub bardzo ważne (29 proc.) źródło informacji o mediach i reklamie.
Najbardziej rozpoznawalnym przez biura reklamy medium branżowym są Wirtualne Media, za którym ex aequo plasują się MMP i Press – ten ostatni wyraźnie awansował w stosunku do wyników dla agencji i trudno nie powiązać tego wyniku z mocno mediowym rysem magazynu oraz jego codziennego serwisu.
W zakresie regularnego korzystania w poszukiwaniu newsów z rynku, WM mocno wyprzedza płatnych konkurentów, a także wszystkie pozostałe media.
W ciągu ostatniego tygodnia, tylko jeden na dziesięciu pracowników biur reklamy nie zaglądał do Wirtualnych Mediów, podczas gdy 4 na 10 szukał informacji o mediach i reklamie w MMP/MMP24 oraz w Pressie/Presserwisie.
To także Wirtualne Media pracownicy biur reklamy najwyżej cenią pod kątem jakości merytorycznej prezentowanych tam materiałów dotyczących branży, ale przepaść między WM a MMP czy Pressem nie jest aż tak duża jak w przypadku znajomości czy korzystania. Przypomnijmy, że wykres pokazuje odsetek wskazań od 8 do 10 na 10-stopniowej skali, która służyła badanym do oceny poszczególnych mediów.
W biurach reklamy to Presserwis jest częściej zaprenumerowanym serwisem niż MMP, popularniejszy – jak pamiętamy z poprzedniego odcinka – w agencjach.
A podobnie jak i media plannerzy, pracownicy biur reklamy nieczęsto są czytelnikami prasy papierowej. Tu także niespełna połowa deklaruje sięganie po drukowane tytuły.
Jakie papierowe media czytają zaś sprzedawcy mediów wideo? Zaledwie co piąty z tej niespełna połowy, która po druk sięga, wybiera MMP, „Gazetę Wyborczą” i „Press” – te tytuły uzyskały w badaniu zbliżony wynik.
Podobnie jak agencje, pracownicy biur reklamy najchętniej sięgają po informacje poświęcone kampaniom reklamowym. W działach sprzedaży obserwujemy znacznie większe zainteresowanie nowinkami personalnymi.
Pracownicy biur reklamy okazują jeszcze większy optymizm co do poziomu mediów piszących o rynku niż badane agencje. Ponad połowa uważa, że branżowe piśmiennictwo zmieniło się w ostatnich latach raczej na korzyść. W połączeniu z przekonanymi, że poziom poprawił się zdecydowanie, daje to równo 2/3 zadowolonych z kierunku zmian. Oszczędzimy tu sobie westchnienia sceptyków 🙂
W badaniu biur reklamy wzięło udział nieznacznie ponad 100 respondentów, zaprosiliśmy – za pośrednictwem ich działów PR, szefów bądź znajomych, wszystkie znane nam biura reklamy sprzedające TV i/lub e-wideo. W kolejnym odcinku poznacie odpowiedzi na te same pytania, jakich udzielili nam reklamodawcy. Zapraszamy za tydzień!