Subiektywny ranking najlepszych prezentacji Forum IAB 2019 #byMarcinGotowiec

Aspekty edukacyjne, show, ciekawe kejsy – jak zwykle zważenie wszystkich czynników sukcesu i wybór najlepszych wystąpień z Forum IAB był trudny. Ale podobnie jak w zeszłym roku, na zaproszenie ScreenLovers pokusiłem się o stworzenie subiektywnego TOP 5

Forum IAB 2019, na którym miałem dużą frajdę wystąpić (i oczywiście tę prezentację taktownie pomijam w statystykach:) dotyczyło źródeł wzrostu. Było dużo na temat zaangażowania marek, nie obyło się bez AI i Machine Learning. Szczęśliwie temat influencerów zszedł tym razem na drugi plan.

Nie przedłużając: mój subiektywny ranking 2019!

Marcin Gotowiec, Insight and Business Development Manager w Wavemaker, a obecnie współwłaściciel https://plantip.pl/ 

Miejsce 5:

Radosław Wierzbiński, Media Impact / Ringier Axel Springer Polska

Czy brand activism to nowy hormon wzrostu dla marek?

Jeśli wierzyć prezentacjom z tegorocznego forum, brand activism będzie jednym z najbardziej gorących tematów dla branży reklamowej. Ten nurt mówi, że ze względu na zmiany klimatyczne, społeczne i polityczne globalne marki będą musiały opowiedzieć się po którejś ze stron politycznego krajobrazu. Konsumenci będą zaś albo bojkotować albo kupować produkty marek ze względu na swoje preferencje polityczne. Czy tak będzie? Szczerze mówiąc nie wiem, trudno mi jeszcze wyobrazić sobie taki świat. Jednak grono marek, które zapowiedziały swoją obecność na Paradzie Równości, wskazuje, że coś może być na rzeczy. Prezentacja w niezwykle klarowny sposób opowiedziała o tym co być może jest już za rogiem.

Miejsce 4:

Dominik Komar, DeepBrand

Obraz jest wart więcej niż 1000… data pointów. Jak wykorzystać rozpoznawanie marek na zdjęciach i video w codziennej pracy marketera?

Tak jak od dekady oczekujemy na rok mobile, jak od lat żyjemy w epoce big data, tak w tym roku Forum przewidywało nadejście ery AI w marketingu. Idea jest szczytna i genialna, jednak często ma się nijak do tego co spotykamy w rzeczywistości. Nie szukając daleko przykładu: robot występujący na sesji plenarnej.

Dominik jednak w swojej prezentacji pokazał sztuczną inteligencję i takie jej zastosowania, które wydają się nieść realną wartość dla marketingu. Analiza materiałów wizualnych może być doskonałym narzędziem poszukiwania insightów, ewaluacji kampanii reklamowych oraz ich optymalizowania. Narzędziowy kawał dobrej roboty.

Miejsce 3:

Tadeusz Żórawski, Molecular / BBDO

Od e-commerce do d-commerce – nowe szanse na wzrost dzięki ewolucji digital commerce.

Forum na temat wzrostu nie mogło się obyć bez analizy e-commerce. Tadeusz pokazał trendy, przykłady egzekucji oraz dobre praktyki. W ciągu 20 minut, w niezwykle jasny sposób rozpakował jeden z najistotniejszych tematów dla całego biznesu idealnie wpisując się zarazem w temat forum. Należy zwrócić uwagę, że wysoki poziom wystąpienia nie jest jednorazowym wybrykiem, a kolejnym potwierdzeniem klasy prelegenta. Nominacja za najlepszą prezentację trendową.

Miejsce 2:

Krzysztof Sobieszek, Publicis Media Business Transformation & Capability Development

Nieliniowy wzrost, czyli czego możemy się nauczyć od tekstylnych fabrykantów.

Czy wprowadzenie elektryczności do fabryk tekstylnych to to samo co digitalizacja przedsiębiorstw? W obu rewolucjach jest wiele podobieństw, które doprowadziły do niewyobrażalnego skoku gospodarki. Wielką wartością tej prezentacji jest nie tylko nauka na temat sposobów wzrostu, budowania efektywności oraz wprowadzania innowacji w przedsiębiorstwach na przykładzie analizy procesów wypierania silników parowych. Warto zwrócić uwagę na temat, który nie został poruszony w prelekcji, a który jednocześnie ściśle się z nim wiąże. Rewolucja elektryczna niesie za sobą nie tylko pozytywy, przyczyniła się do zniszczenia klimatu, krajobrazu oraz niezwykłego uzależnienia ludzkości. W tej kwestii także widać podobieństwa miedzy tymi procesami. Korzystając zatem z tej samej metody analizy możemy wykryć zagrożenia jakie niesie za sobą rewolucja internetowa i starać się je zminimalizować. Nominacja za głęboką analizę.

Miejsce 1:

Stanisław Grabowski, Mediacom

Czy dane mordują Kreatywność?

Czy w czasach, gdy wszyscy jarają się AI i Machine Learning, można opowiadać o odsunięciu danych na bok? Okazuje się, że tak i to z sukcesem. Według Stanisława ekscytujemy się danymi, bo są namacalne, bo możemy je pokazać jako zbiór danych, jako wymiar wykonanej pracy. Kreatywność tymczasem jest ulotna, jest iskrą geniuszu, która pojawia się i znika. Jednak prowadzi do przełomowych odkryć, genialnych pomysłów oraz nowatorskiego ujęcia tematu. Co więcej, najbardziej doceniane nie są kampanie bazujące na danych, ale kampanie oparte wykorzystujące sprytne, przewrotne pomysły, mówiąc krótko – kampanie najbardziej kreatywne. Widać to między innymi w wynikach konkursów reklamowych. O tym właśnie mówił Stanisław Grabowski, a jego odważna, ciekawa i przewrotna prezentacja to mój numer jeden tym roku.

5 komentarzy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.