W kalendarzu imprez ScreenLovers (klik!) Forum IAB ma wysokie notowania i tegoroczna edycja skłania do podtrzymania ratingu. Recenzuje ją na gorąco Marcin Gotowiec, nasz człowiek na forum:
Motywem przewodnim tegorocznego Forum IAB był powrót do przyszłości. Miało być o technologii, miało być inspirująco i… często było 🙂 Niestety część prelegentów nie oparła się pokusie zaprezentowania hiperwizjonersko i przekonywała nas, że przyszłość marketingu to tylko AI i roboty. A potem pokazywała ładne filmiki oraz niewiele treści. Na szczęście zdecydowana większość była bliżej polskiego rynku i jego realnych wyzwań. Ich konkretne i merytorycznie dopracowane wystąpienia niosły realną wartość dla codziennej pracy lokalnych reklamiarzy. Kto wypadł najlepiej? Poniżej mój subiektywny ranking top 5 wystąpień z tegorocznego Forum IAB.
Miejsce 5:
Potencjał vs wyświetlenia, czyli o pułapce rankingów oglądalności. Prezentacja kluczowych wniosków z największego w Polsce badania potencjału treści internetowych.
Dorian Szymański, Havas Media Group
W czasach powszechnego clickbaita Dorian przypominał, że „Content is the king”, a inwestycja w wysokiej jakości content marketing to zawsze dobra strategia. Przedstawiona podczas wystąpienia metodologia wyboru i oceny treści może być ciekawym rozwiązaniem dla marek szukających nowych kierunków strategicznych. Wystąpienie może i daleko za podium, ale naprawdę na plus.
Miejsce 4
Jak rodzą się innowacje? Tworzenie innowacji prostsze niż myślisz – na przykładzie historii narodzin kilku innowacji z obszaru martech.
Tomasz Fochtman, Wavemaker/Syntax
Tuż za podium uplasował się Tomek Fochtman ze swoją receptą na innowacje. W swoim wystąpieniu zachęcał, by w tworzeniu innowacji być jak dziecko: testować różne drogi i nie bać się, że „czegoś się po prostu nie robi”. Na przykładzie projektów narzędziowych Wavemakera pokazał jak stworzyć i wprowadzić nowe rozwiązania w obszarze marketingu. Świetnie wystąpienie, z którego można było wyciągnąć sporo „mięcha”.
Miejsce 3
Kto się nie śmieje z paradokumentów? Czyli: ekscytujące życie telewizji na nowych ekranach.
Radek Kotapka, TVN
Seriale takie jakie „19+” czy „Szkoła” przez wielu uznawane są za treści gorszego sortu. Źle zagrane, ze scenariuszem pozostawiającym wiele do życzenia. A jednak są to produkcje bardzo popularne wśród Generacji Z. Dlaczego? Bo pokazują życie bliższe młodym ludziom niż wyidealizowane treści rodem choćby z Instagrama. Radek popełnił naprawdę głęboką analizę swoich klientów okraszając ją wieloma doświadczeniami ze swojej codziennej pracy. Tak powinno wyglądać dobre case study.
Miejsce 2
Cyfrowa dopamina, czyli jak komunikować się z uzależnionymi od digitalu.
Wojtek Walczak, Melting Pot
Tak heroina jak i internet poważnie uzależniają. Już dziś mamy całe pokolenie ludzi, którzy odczuwają panikę gdy choć przez chwilę nie mają dostępu do swojej poczty, konta na Facebooku czy Messengera. Wojtek w swojej prezentacji pokazał jak w strategiach reklamowych wykorzystać mechanizmy żywcem wzięte z narkotykowego świata ulicy. Zdecydowanie była to jedna z najciekawszych prezentacji 1. dnia Forum.
Miejsce 1
Czego agencja nie mówi klientowi? Co klient mógłby powiedzieć agencji? 10 zdań, które cisną się na usta po zakończeniu spotkania agencji z klientem.
Wincenty Kokot, GoldenSubmarine
Jaki jest przepis na najlepszą prezentację Forum? Jak się okazuje: prosty. Wystarczy wziąć na warsztat relacje między agencją a klientem i nie owijać w bawełnę. Wincenty mówił o rzeczach, które są wszystkim bliskie, jednak mam wrażenie, że otworzył wielu osobom oczy. Wystąpienie było niezwykle głęboką analizą problemów na linii klient-agencja, a opierało się na 11 slajdach zawierających łącznie kilka słów. Potęga storytellingu.
Recenzował Marcin Gotowiec, insight & business development manager w Wavemaker