Nowości w wiosennych ramówkach – czego nie chcemy zobaczyć jesienią?

Mindshare logo

Telewizje kończą wiosenną ofensywę. Ramówki tzw. wielkiej czwórki urozmaiciło w mijającym sezonie 9 nowych pozycji programowych – TVP1: “Słodkie życie”, TVP2: “Baron 24” oraz “Na sygnale”, Polsat: “Dancing with stars – Taniec z gwiazdami”, “Hell’s Kitchen – Piekielna kuchnia” oraz “Twoja twarz brzmi znajomo”, a TVN: “Project runaway”, “Sama słodycz” oraz “Efekt domina”.  

Która z nich odniosła największy sukces, a z których nadawcy powinni zrezygnować jesienią?

Rozstrzyga to Agnieszka Guła z MindShare Polska:

Agnieszka Guła, Mindshare Polska

Zdecydowanym zwycięzcą tegorocznej wiosny jest telewizja Polsat. Jej propozycje programowe zdominowały podium wiosennych nowości.

Bezkonkurencyjnym okazało się show „Twoja twarz brzmi znajomo”, które wniosło nieco świeżości do i tak lubianego przez widzów formatu muzycznego talent show. Dobra oglądalność „Tańca z gwiazdami” nie zaskakuje, w związku z medialnym szumem, jaki wiąże się z tym programem. Widzowie, owszem, lubią „TZG”, ale już od drugiej edycji w TVN, widać tendencje spadkowe, a niższe oglądalności tegorocznych wydań programu w Polsacie sugerują powolne wyczerpywanie się formatu. 

Widzowie wydają się złaknieni nowości.  A dowodem na to są wyniki polsatowskiego „Hells kitchen”, który konkurował w swoim pasmie z “czarnym koniem” TVP2 – „M jak miłość”. Były tygodnie, w których „Hells kitchen” zbliżało się oglądalnością do „Kuchennych rewolucji”, co moim zdaniem programowi dobrze wróży.

Lekkim rozczarowaniem okazały się oglądalności propozycji TVN – modowy „Project Runway” miał być hitem, a znalazł się poza podium nowości, serial „Sama słodycz” zdecydowanie nie powtórzył sukcesu „Lekarzy” czy „Prawa Agaty” a program „Efekt domina” obniżył oglądalność pasma, w którym jesienią stacja emitowała „Kobietę na krańcu świata”. O ile piętą achillesową „Project Runway” mogła być wąska grupa odbiorców – dla osób niezainteresowanych modą zmagania młodych projektantów mogły nie być wystarczająco ekscytujące, co emitowany w tym czasie muzyczny „Must be the music”, o tyle w przypadku pozostałych dwóch formatów trudno doszukiwać się wyjaśnienia innego jak tylko nieciekawy dla widzów kontent.

Oba nowe seriale TVP nie miały łatwych początków – spin-off „Na dobre i na złe” – „Na sygnale” konkurował w swoim paśmie m. in. z „Przyjaciółkami” i „Kuchennymi rewolucjami”, „Baron24” – z „Tańcem z gwiazdami” jednakże większą porażkę poniósł „Baron24” obniżając oglądalność pasma należącego jesienią do „Rodzinki.pl” aż o 60 proc. w grupie komercyjnej. Perypetie członków Kabaretu Moralnego Niepokoju w sitcomie „Słodkie życie” niefortunnie moim zdaniem usytuowanym w ramówce (w trakcie „Wydarzeń” i „Faktów”, konkurujący z kabaretowym show Dwójki „Dzięki Bogu już weekend”)  – nie były najlepszą propozycją dla widzów, których zainteresowanie tym kabaretem jest niewielkie.

Których programów pozbywamy się z jesiennych ramówek? Na miejscu nadawców rozważyłabym rezygnację z tych zaniżających oglądalność swoich pasm. Wybór mają całkiem spory 🙂

Wyjątkiem byłby w tej kategorii „Projekt Runway” – myślę, że ten program ma jeszcze szansę mocniej oczarować publiczność.

 

Jeden komentarz

Skomentuj Reklama Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.