Nieprzeciętna 11-tka ScreenLovers: poznajcie #TopThinkers 2021!

Wiedza, wizja, charyzma, przebojowość – w różnych proporcjach te cechy łączą się u laureatów ScreenLovers TopThinkers 2021, ale każdy nosi w sobie je wszystkie. Poznajcie ludzi, którzy zmieniają branżę na lepszą i ciekawszą!

Nieskrępowani deadline’ami i procedurami swoje spontaniczne i szczere nagrody rozdajemy wtedy, gdy uznamy, że nadeszła pora. Dlatego czekaliśmy blisko trzy lata od pierwszej edycji ScreenLovers TopThinkers z powtórzeniem „konkursu”.
Formuła nieco się zobiektywizowała – do nominowania kandydatek i kandydatów na #TopThinkers zaprosiliśmy bowiem nagrodzone i nagrodzonych już tym tytułem. Z ich wskazań i naszych pomysłów zrodziła się więc nowa lista 11-tu nietuzinkowych postaci z branży mediów i reklamy.

Niektórzy z nich właśnie teraz są „na językach” i mają swoje pięć minut, inni to raczej laureaci w kategorii „long-term”. Jedni i drudzy sprawiają, że branża jest ciekawszym i bardziej inspirującym miejscem. Dlaczego?
Bo tworzą projekty pozytywnie wykraczający ponad przyjęte standardy, myślą nietuzinkowo, otwierają innym oczy na mniej oczywiste zjawiska i trendy, a ich sukces ma ściśle merytoryczne podstawy.

Nie przedłużajmy, przedstawiajmy! Alfabetycznie 😊

Filip Beźnicki, dyrektor strategii digital Havas Media

Filip to jeden z najlepszych strategów w branży reklamowej. Zgrabnie łączy “tu i teraz” z “na horyzoncie widać trend”. Nie chowa swoich spostrzeżeń w prezentacjach przetargowych, ale regularnie dzieli się nimi na branżowych konferencjach (doceniamy mocno ostatnią historię o zbuntowanych markach!). – Kreatywność połączona ze strategicznym rozumieniem konsumenta – zwłaszcza młodego, biznesu i środowiska digitalowego. Pamiętam jak pracował u nas w jednym z zespołów klienckich i bardzo podziwiam jego rozwój zawodowy – mówi Magda Kolenkiewicz, szefowa Starcomu. ScreenLovers dodaje: My też!

Tomasz Bruss, CEO Mediafarm

Co tu dużo kryć – Tomek jest jednym z najlepszych przyjaciół ScreenLovers. Niejeden nasz pomysł zanim ujrzy światło dzienne najpierw testujemy na szefie Mediafarm – jednym z najbardziej przenikliwym, błystkotliwych i oczytanych managerów z branży reklamowej w Polsce. – Daje popis erudycji przy każdym spotkaniu. Mobilizuje do poszerzania wiedzy. Kiedy pojawia się w branży nowy problem, można śmiało założyć, że Tomek go już przemyślał i jeszcze poleci stosowną lekturę. W czasach fake newsow i zbyt szybkich odpowiedzi, jego szeroka wiedza jest nie do przecenienia – tak w uzasadnieniu wyboru Tomka Brussa wyręcza nas Anna Gruszka.
Przypomnijmy, że po latach pracy dla korporacji, Tomasz Bruss 10 lat temu powołał własną firmę, łączącą wydawców internetowych ze światem marketerów i agencji.

Maciej Gozdowski, CEO Player.pl

Player pod jego kierunkiem skutecznie przeobraził nie tylko siebie, z serwisu AVOD na subskrypcyjny, ale też przestawił myślenie całej potężnej korporacji telewizyjnej z TVN herbie na temat cyklu życia produkcji wideo. Zapewne nie jeden Gozdowski zapracował na sukces, którym okazała się ta transformacja, ale podejrzewamy, że jego przebojowość i charyzma nadały temu procesowi dynamikę i skalę 😊 Niepotwierdzone oficjalnie w TVN informacje mówią, że Player w popandemicznym roku przebił 1 milion subskrybentów. A jeśli tak, gra dziś w pierwszej lidze SVOD w Polsce. Szefa Playera, poza sukcesami biznesowymi, doceniamy także za jego otwartość na dialog z rynkiem i zdroworozsądkowe spojrzenie na biznes telewizyjny.

Lidia Kazen, dyr. programowa TTV, a od niedawna także Player.pl

Dokonania Lidii obserwujemy z boku i jesteśmy pod sporym wrażeniem. TTV pod jej kierownictwem utrwalił pozycję rynkowego challengera. Udowadnia, że ramówka „średniego” kanału DTT nie musi być przetykaną kabaretami powtórkową sieczką z dużych anten. Przykłady? „Down the road” pokazujący życie dorosłych osób z trisomią, czy “Rzeczy, których nauczył mnie ojciec”.
Za to alternatywne i odważne podejście do ramówki, stację TTV doceniają widzowie i krytycy. A także ScreenLovers. Bardzo jesteśmy ciekawi jak będzie wyglądała strategia Playera pod programowymi rządami Lidii Kazen – powodzenia!

Lucyna Koba, senior business development manager w RTB House

Gwiazda rynku, wyłącznie w pozytywnym tego słowa znaczeniu – merytoryczna, świetnie przygotowana i z pasją dzieląca się swoją szeroką wiedzą. Prezentacje Lucyny na licznych konferencjach były w ostatnich latach źródłem cennych insightów na temat wideo i rynku reklamy. W inteligentny sposób promowały tym samym ofertę Gemiusa. Po przejściu z agencji mediowej (MullenLowe MediaHub) Lucyna błyskawicznie odnalazła się w świecie badań i żałujemy, że go na razie opuściła – brakuje na rynku osób, które o trudnych tematach potrafią opowiedzieć tak ciekawie i klarownie jak ona, a do tego uosabiają formułę „zero blichtru, dużo konkretu”. Gemius stracił z jej odejściem świetną ambasadorkę, a my trzymamy za Lucynę kciuki, by równie jasno rozbłysła teraz w nowym miejscu pracy – RTB House.

Dorota Kotowska, media manager Mondelez

To fakt – każdy, kto pomaga bezdomnym zwierzętom, ma u nas z marszu dodatkowe punkty. Ale w przypadku Doroty Kotowskiej to nie miłość do zwierząt, a umiłowanie mediowej prawdy zaważyły o wyróżnieniu. Dorotę znamy jako osobę z jasną wizją i zdroworozsądkową oceną reklamowych rozwiązań. Wiemy, że nie daje się zwieść reklamowym „shiny new objects” i przelotnym modom. Wspominamy Dorotę i jej nieugięty charakter m.in. z panelu marketerów na VideoWars by ScreenLovers 4.
A poza tym czy którykolwiek z mediowców mówiąc “Mondelez” nie myśli “Kotowska”?

Grzegorz Krzemień, CEO Golden Submarine

O Grzegorzu można powiedzieć “złoty a skromny”. Twórca niezależnej agencji interaktywnej GoldenSubmarine, która od lat utrzymuje się w ścisłej czołówce rynku (potwierdzanej choćby ocenami klientów w raportach MMP). Firma zarządzana przez Grzegorza codziennie udowadnia, że wysoka jakość serwisu nie wymaga sieciowego protektoratu. My, obok sukcesu biznesowego, doceniamy jego błyskotliwy wkład w intelektualny rozwój branży. Dobrymi tego przykładami niech będą jego książka “Własna firma krok po kroku” czy rozwijany przez agencję podcast “Mamy na to slajd”.

Beata Kucejko-Pełka, dyrektor marketingu Lego

Najlepszy marketer z jakim przyszło mi pracować – mówi o niej Magda Kolenkiewicz ze Starcomu i nasza TopThinker. Dlaczego? – Otwartość, kreatywność, nieszablonowe myślenie, zrozumienie trendów połączone ze zdrowym rozsądkiem, ogromne osobiste zaangażowanie we wszystkie projekty a przede wszystkim wielka umiejętność stworzenia prawdziwego zespołu wokół projektu. Z Beatą i dla Beaty chce się pracować – uzasadnia Magda, a ScreenLovers, obserwując poczynania Beaty Kucejko w Lego oraz słuchając jej współpracowników, daje wiarę w tę recenzję 😊 Szczególnie wartym na ScreenLovers wspomnienia projektem szefowej marketingu Lego jest „Lego Masters”, jeden z najbardziej widowiskowych projektów branded content w TV. Jak historia pokazuje, markom nie zawsze udaje się pożenić oglądalność z celami marketingowymi, tutaj – wydaje się – cel zrealizowano z przytupem. Beatę Kucejko doceniamy za skuteczność i promienną osobowość.

Darek Maciołek, CMO BNP Paribas

Czy odbywał się ostatnio w Polsce jakiś konkurs marketingowy, w którym laurów nie zgarnąłby Darek Maciołek, CMO BNP Paribas? Taaa, też nie pamiętamy, ale tylko po to, by błysnąć oryginalnością, nie pozbawimy Darka Maciołka kolejnej w pełni zasłużonej nagrody. Szczególnie że przypadku CMO BNP Paribas przytłacza nie tylko liczba trofeów, ale także zakres podejmowanych inicjatyw, komunikacyjnych i społecznych. Szeroko komentowanych, najczęściej z uznaniem. Maciołek ożywia swoimi projektami skostniałą branżę bankową, jako jeden z nielicznych dostarcza udane przykłady marketingu „zaangażowanego”, świetnie czuje trendy, jest otwarty i przyjazny partnerom biznesowym.
Darek Maciołek to nie tylko wybór ScreenLovers, ale i TopThinkers z poprzedniej edycji. Wojtek Walczak, obecnie szef strategii w Play tak podsumowuje ten wybór: za konsekwencję w budowaniu marki banku w oparciu o wartości, które wykraczają poza finanse.
Bez dwóch zdań CMO BNP Paribas to dziś marketerski top of the top, a sądząc po PESELU (spokojnie Darek, znamy go tylko mniej więcej) jeszcze długo może wyznaczać trendy w branży reklamowej.

Marcin Pery, CEO Gemius

W Polsce bardzo dużo się mówi o polepszaniu standardu badań mediów. A Gemius nie tylko o tym mówi, ale pod wodzą Marcina, od kilku lat konsekwentnie wdraża i polepsza swoje narzędzia single source – uważa Łukasz Pytlewski, odpowiedzialny za obszar data & tech w GroupM i nasz TopThinker 2019. Trudno się z tym nie zgodzić. Gemius przebojem wszedł właśnie na telemetryczne salony, wsparty na silnym ramieniu swego partnera Polsat Media. Marcin Pery udowodnił tym posunięciem swojej determinacji i siły sprawczej. Wcześniej zaś, kolejnymi projektami Gemiusa, udowadniał, że to firma doskonale wyczuwająca deficyty badawcze i potrafiąca odpowiedzieć na nie ofertą. Zapewne sukcesów sprzedażowych nie ułatwia jej konserwatyzm rynku, zobaczymy jak obroni się oferta Gemiusa po tak brutalnym wejściu do gry. Bez wątpienia jednak już teraz Marcina Perego należy docenić za jego pomysłowość i prekursorstwo.

Marcin Piecewicz, CEO One House

Lokalne agencje mediowe nie mają szans w świecie międzynarodowych gigantów – słyszeliśmy od lat. Kiedy więc Marcin Piecewicz, uznany mediowiec, porzucił korporację i powołał własny biznes, bez przesadnego optymizmu obstawialiśmy jego szanse. Tymczasem One House bez większych kompleksów idzie przez rynek, pozyskuje klientów i dobrych managerów, ostatnio zaktywizował się w rynkowej debacie, a nawet pączkuje – i to w interesującym, z całą pewnością wciąż zaniedbanym przez branżę obszarze silver marketingu. Mowa o uruchomionych właśnie projektach Silver Agency i Silver Models, czyli odpowiednio agencji wyspecjalizowanej w obsłudze kampanii skierowanych do pokolenia 50+ i sieci modeli oraz influencerów w wieku 50+. Bardzo jesteśmy ciekawi powodzenia tych marek, ale niezależnie od tego już dziś nagradzamy Marcina Piecewicza za wizję, konsekwencję i wyczucie rynkowych trendów.

Gratulujemy nagrodzonym, a kłaniamy się też nisko #TopThinkers 1-ej edycji, którzy podzielili się z nami swoimi nominacjami – Justynie Owczarek, Łukaszowi Pytlewskiemu, Magdzie Kolenkiewicz, Sebastianowi Szade, Jarkowi Dejnece, Rafałowi Baranowi, Ani Gruszce, Wojtkowi Walczakowi, Kamili Kownackiej, Piotrkowi Bieńce i… nie tylko 😊 Z ich udziałem powstała lista kilkudziesięciu nazwisk, które trafiły pod obrady jury. Nominowani z całą pewnością będą mieli okazję zabłysnąć na ScreenLovers, bo do nagród #TopThinkers jeszcze tu wrócimy!

Joanna Nowakowska, Wojciech Kowalczyk

Jeden komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.