To do nich próbują się przebić z przekazem agencje mediowe i biura reklamy. Jakich mediów powinny użyć w swoich staraniach? Na ScreenLovers publikujemy dziś podpowiedź, czyli wyniki badania popularności mediów (nie tylko branżowych) wśród reklamodawców. Dziękujemy 80 marketerom, którzy podzielili się z nami opiniami i zamykamy tym samym cykl dotyczący lektur fachowców z rynku reklamy.
Polskie branżówki to dla reklamodawców ważne źródło informacji o rynku. Choć plasują się na czele rankingu źródeł wiedzy, to warto wspomnieć, że na 87 proc. odsetek złożyło się tylko 10 proc. odpowiedzi „bardzo ważne” oraz 77 proc. „ważne”. Reklamodawcy częściej niż pozostałe grupy w poszukiwaniu wiedzy sięgają po media zagraniczne.
Pod względem znajomości mediowych marek branżowych, w tej grupie badanych prowadzą Wirtualne Media oraz Marketing przy kawie. Ale niewiele gorzej wypadają płatny MMP oraz Brief.
62 proc. badanych reklamodawców deklaruje regularne korzystanie z Wirtualnych Mediów – lider wyprzedza o 14 p. procentowych MMP, ale oba serwisy wśród marketerów mają słabsze noty niż wśród pozostałych grup badanych (agencje, biura reklamy).
W ciągu ostatniego tygodnia dokładnie taki sam odsetek reklamodawców – 62 proc. – sięgał w poszukiwaniu branżowych newsów do Wirtualnych Mediów. Blisko 40 proc. korzystało z MMP, co czwarty do Marketingu przy Kawie, a co piąty – do Pressu lub Presserwisu.
Co ciekawe, to nie branżowy, a ogólnobiznesowy Business Insider, plasuje się na szczycie rankingu najlepiej ocenianych pod względem merytorycznym źródeł informacji o reklamie. Wyniki WM i MMP prezentują się jednak niewiele gorzej.
Pod względem wiarygodności marketerzy najbardziej cenią z kolei „Puls Biznesu”.
Płatne serwisy branżowe nie są powszechnie prenumerowane przez marketerów – a wspomnijmy, że zapraszaliśmy do badania tylko firmy z listy 200 największych reklamodawców. Blisko połowa nie płaci za dostęp do żadnego z głównych branżowych newsletterów.
Za to blisko 60 proc. marketerów wciąż sięga po prasę papierową – to nie jest porażający, ale i tak najwyższy odsetek spośród wszystkich grup badanych.
I to MMP wciąż najlepiej trzyma się w tej grupie badanych. Ale całkiem nieźle prezentują się także wyniki dzienników ogólnopolskich, czytanych przez reklamodawców częściej niż przez pracowników agencji mediowych lub biur reklamy.
A w jakim kierunku zmieniły się media branżowe w ocenie reklamodawców? To już kolejna grupa badanych, która ceni sobie ich ewolucję.
Niezbyt wielu respondentów kojarzy konkretnych autorów newsów i analiz poświęconych branży. Dlatego dopiero w tym odcinku podsumowujemy wskazania wszystkich badanych dotyczące dziennikarzy branżowych. Najwięcej głosów (4) w odpowiedzi na pytanie „Jakich dziennikarzy piszących o rynku mediów/reklamy szczególnie cenisz?” zebrał Piotr Machul z MMP, po 3 respondentów wskazało Magdalenę Lemańską (Rzeczpospolita), Macieja Florka (MMP) i Macieja Budzicha (Mediafan), po 2 respondentów szczególnie ceniło Vadima Makarenkę (GW), Natalię Hatalską i Macieja Samcika, a po 1 głosie otrzymali Patryk Pallus (Business Insider), Tomasz Wygnański (MMP), Karol Jedliński (PB) i Barbara Sowa (do niedawna DGP). Głosy oddane na ScreenLovers, podobnie jak i w przypadku poprzednich pytań – skromnie pomijamy, ale bardzo za nie dziękujemy 🙂