Publikacje

/
2019-06-07

Subiektywny ranking najlepszych prezentacji Forum IAB 2019 #byTomaszBruss

Forum IAB to najważniejsze wydarzenie roku branży komunikacji digitalowej w Polsce. W naszej firmie traktujemy je bardzo serio, omawiamy agendę przed imprezą, oceniamy wystąpienia po niej. Tym razem próbowaliśmy nawet zastosować do wyboru prezentacji twarde kryteria i uzgodnić priorytety typu: prezentacje klientów, prezentacje współpracujących wydawców, wystąpienia znajomych lub innych mądrych ludzi itd. Okazało się, że załapała się ponad połowa wystąpień, nie obyło się więc bez kilku ciężkich wyborów. Ostatecznie obejrzałem 27 prezentacji i choć ceny wejściówek znów bardzo wzrosły, to oceniam, że wydarzenie jako całość sprostało oczekiwaniom. 

Mój ultra-subiektywny ranking prezentacji z Forum IAB 2019 z specjalnym Screenloverowym entourage.

Tomasz Bruss, szef Mediafarm:

 

Miejsce 5

BLACK MIRROR

Piotr Konieczny, niebezpiecznik.pl

Sorry, zostaniesz zhackowany.

Bardzo doceniam to co robią panowie z niebezpiecznik.pl, nie raz z bijącym sercem szukałem w serwisie porad lub wyjaśnień, czy zostałem zhackowany, czy to tylko czcze groźby. Piotr Konieczny rozpoczął swoją szczególną interakcję z uczestnikami Forum IAB już w trakcie pierwszej przerwy kawowej „włamując się” do ich smartfonów. Podczas prezentacji od początku zapewnił obecnym w Sali nr 1 niezły thriller, a potem napięcie tylko rosło.

Miejsce 4

KRZEMOWA DOLINA

Anna Sakowicz, Publicis Groupe

Dane – broń obosieczna współczesnego marketingu.

Świetnie napisana i z wdziękiem zaprezentowana paczka wiedzy na temat tego, w jaki sposób zbieranie, gromadzenie, analizowanie i wnioskowanie z danych w organizacji może przynieść pozytywne ROI. Oraz kiedy jest to raczej RFD (Recipe For Disaster). Rok lub lata Big Data dawno minęły, a prezentacja Pani Anny dobitnie wykazała, dlaczego ich wykorzystanie we współczesnym marketingu to wciąż często pic na wodę.

Miejsce 3

ROWER BŁAŻEJA

Rafał Oracz

Ekonomia Kreatywności. Media Nowej Generacji.

Rafał Oracz już w ubiegłym roku miał bardzo dobre wystąpienie, tym razem również zasłużył na oklaski. W przekonującym wywodzie nakreślił swoją wizję przyszłości mediów używając nomenklatury ekonomicznej wychodząc od stanu nadmiaru treści. W duchu współpracy, dzięki nowym, prostym narzędziom pozwalającym dać upust kreatywności, młodzi głównie twórcy zyskują status, w przeszłości warunkowany posiadaniem dóbr, które teraz się dewaluują. Odważnie nominował ofiary zmian (portale horyzontalne, agencje, internet 1.0) dyskretnie namaścił zwycięzców (social media, głównie te nowe).

Miejsce 2

KUCHENNE REWOLUCJE

ex-equo:

Rafał Madajczak Grupa naTemat

Fetysz wzrostu oczami wydawcy.

Michał Mańkowski Grupa naTemat

7 faktów z życia wydawcy internetowego, których woleliby nie mówić czytelnikom, klientom i konkurencji.

Na drugim stopniu podium muszą się zmieścić Panowie reprezentujący tego samego wydawcę. Doskonałe przygotowanie, niepodrabialny, choć zupełnie różny styl, odwaga i szczerość w opisie codziennego roller coastera wydawcy internetowego. Madajczak i Mańkowski pokazali kulisy pompowania stron głównych portali, ujawnili jak dzięki pato-SEO wpadamy na witryny gazet lokalnych, by znaleźć odpowiedź na ważkie pytania w rodzaju: „czy dziś jest niedziela handlowa” zabrali w podróż w trzech klikach po wiedzę „ile centymetrów wzrostu mierzy pewien zwykły poseł”. Czyli niby mediowa codzienność; jako media workerzy sami się do niej przykładamy, jako konsumentów treści w sieci na przemian nas zadziwia, irytuje lub wprowadza w stan ROTFL.

Ekstra punkty za otwarte nawalanie w konkurencję.

PERFEKCYJNA PANI DOMU

Miejsce 1

Wojciech Bryzek, Jacek Palec, Allegro

Marka na marketplace – przepis na sukces.

Może nie jestem obiektywny, bo uwielbiam Allegro, zakupy w polskiej sieci zaczynam na tej stronie, do Allegro Smart dołączyłem w dniu jego debiutu, wreszcie kupiłem na Allegro tabletki Finish – bohatera prezentacji. Tylko co z tego, skoro tak właśnie powinna wyglądać prezentacja case study. Co mam na myśli? Po kolei – trzeba swoją historię znać w szczegółach, trzeba ją opowiedzieć z pasją, jeśli prezentuje więcej niż jedna osoba – rozpisać ją na role, a przede wszystkim podzielić się ze słuchaczami wszystkimi cyferkami. I tak to właśnie wyglądało – przedstawiciele Allegro z pasją i ze szczegółami opowiedzieli na dwa głosy o projekcie, który zrealizowali, a ja z prezentacji wyszedłem z nieco większym rozeznaniem w e-commerce, działce, o której relatywnie niewiele wiedziałem.

A szersza obserwacja z Forum IAB jest taka, że w e-commerce dzieje się obecnie chyba więcej ciekawych rzeczy, niż w komunikacji marketingowej, bo prezentacja frisco.pl/Publicis Media również była doskonała.

komentarze 1

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Najnowsze komentarze
X