Publikacje

2018-06-07

Subiektywny ranking najlepszych prezentacji Forum IAB 2018

W kalendarzu imprez ScreenLovers  (klik!) Forum IAB ma wysokie notowania i tegoroczna edycja skłania do podtrzymania ratingu. Recenzuje ją na gorąco Marcin Gotowiec, nasz człowiek na forum: 

Motywem przewodnim tegorocznego Forum IAB był powrót do przyszłości. Miało być o technologii, miało być inspirująco i… często było 🙂  Niestety część prelegentów nie oparła się pokusie zaprezentowania hiperwizjonersko i przekonywała nas, że przyszłość marketingu to tylko AI i roboty. A potem pokazywała ładne filmiki oraz niewiele treści. Na szczęście zdecydowana większość była bliżej polskiego rynku i jego realnych wyzwań. Ich konkretne i merytorycznie dopracowane wystąpienia niosły realną wartość dla codziennej pracy lokalnych reklamiarzy. Kto wypadł najlepiej? Poniżej mój subiektywny ranking top 5 wystąpień z tegorocznego Forum IAB.

Miejsce 5: 

Potencjał vs wyświetlenia, czyli o pułapce rankingów oglądalności. Prezentacja kluczowych wniosków z największego w Polsce badania potencjału treści internetowych.

Dorian Szymański, Havas Media Group 

W czasach powszechnego clickbaita Dorian przypominał, że „Content is the king”, a inwestycja w wysokiej jakości content marketing to zawsze dobra strategia. Przedstawiona podczas wystąpienia metodologia wyboru i oceny treści może być ciekawym rozwiązaniem dla marek szukających nowych kierunków strategicznych. Wystąpienie może i daleko za podium, ale naprawdę na plus.

Miejsce 4

Jak rodzą się innowacje? Tworzenie innowacji prostsze niż myślisz – na przykładzie historii narodzin kilku innowacji z obszaru martech.

Tomasz Fochtman, Wavemaker/Syntax

Tuż za podium uplasował się Tomek Fochtman ze swoją receptą na innowacje. W swoim wystąpieniu zachęcał, by w tworzeniu innowacji być jak dziecko: testować różne drogi i nie bać się, że „czegoś się po prostu nie robi”. Na przykładzie projektów narzędziowych Wavemakera pokazał jak stworzyć i wprowadzić nowe rozwiązania w obszarze marketingu. Świetnie wystąpienie, z którego można było wyciągnąć sporo „mięcha”.

Miejsce 3

Kto się nie śmieje z paradokumentów? Czyli: ekscytujące życie telewizji na nowych ekranach.

Radek Kotapka, TVN 

Seriale takie jakie „19+” czy „Szkoła” przez wielu uznawane są za treści gorszego sortu. Źle zagrane, ze scenariuszem pozostawiającym wiele do życzenia. A jednak są to produkcje bardzo popularne wśród Generacji Z. Dlaczego? Bo pokazują życie bliższe młodym ludziom niż wyidealizowane treści rodem choćby z Instagrama. Radek popełnił naprawdę głęboką analizę swoich klientów okraszając ją wieloma doświadczeniami ze swojej codziennej pracy. Tak powinno wyglądać dobre case study.

Miejsce 2

Cyfrowa dopamina, czyli jak komunikować się z uzależnionymi od digitalu.

Wojtek Walczak, Melting Pot

Tak heroina jak i internet poważnie uzależniają. Już dziś mamy całe pokolenie ludzi, którzy odczuwają panikę gdy choć przez chwilę nie mają dostępu do swojej poczty, konta na Facebooku czy Messengera. Wojtek w swojej prezentacji pokazał jak w strategiach reklamowych wykorzystać mechanizmy żywcem wzięte z narkotykowego świata ulicy. Zdecydowanie była to jedna z najciekawszych prezentacji 1. dnia Forum.

Miejsce 1

Czego agencja nie mówi klientowi? Co klient mógłby powiedzieć agencji? 10 zdań, które cisną się na usta po zakończeniu spotkania agencji z klientem.

Wincenty Kokot, GoldenSubmarine

Jaki jest przepis na najlepszą prezentację Forum? Jak się okazuje: prosty. Wystarczy wziąć na warsztat relacje między agencją a klientem i nie owijać w bawełnę. Wincenty mówił o rzeczach, które są wszystkim bliskie, jednak mam wrażenie, że otworzył wielu osobom oczy. Wystąpienie było niezwykle głęboką analizą problemów na linii klient-agencja, a opierało się na 11 slajdach zawierających łącznie kilka słów. Potęga storytellingu. 

Recenzował Marcin Gotowiec, insight & business development manager w Wavemaker

Najnowsze komentarze
  • Czytelniczko, bo Karina to imię żeńskie ;) A jak badaliście kanały linearne oglądane w Ipli?
  • Szanowna czytelniczko / czytelniku, tak spojrzeliśmy na więcej niż te 7 kanałów i do analizy wybraliśmy te właśnie. Zwrócę uwagę, że odpływ widowni załatwia wskaźnik ATV, czyli średni dzienny czas oglądania. Ten maleje i zawiera on stacje i duże i małe. To prawda, że również wielka czwórka traci na rzecz małych stacji i to także ujmujemy w pełnym opracowaniu. Tutaj jest jedynie fragment. A dane typu trendy czyli Gooogle Trends i social listening to trochę inne dane i one nie mierzą odpływu widowni tylko zainteresowanie właśnie. Edward
  • Analiza indeksów zainteresowania objęła 7 kanałów „tradycyjnej” TV (Polsat, TVN, TVP1, TVP2, HBO, Canal+ i Discovery) i 7 serwisów VOD (Player, Ipla, TVP.pl, Showmax, Netflix, Amazon Prime, HBO Go). A co z odpływem widowni do coraz bardziej rozdrobionej oferty kanałów tematycznych? Uważam, że w tym badaniu powinno się ująć więcej aniżeli 7 kanałów.
  • Asia, na początek ja również Cię pozdrawiam :) I niezwykle dziękuję za dialog, bo to oznacza, że temat jest interesujący. Chciałem tylko napisać że nasz raport nigdy nie miał na celu pokazywać który z domów mediowych jest największy, czy najlepszy. Ten raport jest raportem opartym o PRZYCHODY domów mediowych. Przychody "podpisane krwią" przez Zarządy Spółek (pod odpowiedzialnością karną). Wartość, którą trudno manipulować, w przeciwieństwie do zysku, obrotów, "zarządzania budżetem", itp. Jeśli ktoś w naszym raporcie widzi coś innego lub próbuje go inaczej interpretować, jest w błędzie.
  • Zgrabny i dobry do czytania tekst.
X