Publikacje

2019-01-03

ScreenLovers TopThinkers alias Łebska Trzynastka ScreenLovers

Pozazdrościliśmy Viva Najpiękniejsi i postanowiliśmy nie zostawać w tyle. Po hejterskim nieco plebiscycie na Reklamową Bzdurę Roku przechodzimy do propsowania. Pokażemy Wam dziś ludzi, bez których świat multiscreen i rynek reklamy nie byłyby takim inspirującym miejscem. Których podglądamy w mediach, podziwiamy na konferencjach i nawet jeśli zazdrościmy sukcesów, to z pokorą przyznajemy, że były zasłużone.

Inspirując się plebiscytem Vivy, chcieliśmy nazwać swój – ScreenLovers Najmądrzejsi. Ale brzmi nieco topornie, więc po rebrandingu padło na ScreenLovers TopThinkers

Tym co zawsze imponowało nam najbardziej są wiedza, świeżość umysłu, celne i merytoryczne analizy oraz śmiałość w głoszeniu opinii. Z tego klucza wybieraliśmy naszych ScreenLovers TopThinkers, którym życzymy, by – tak jak robili to w 2018 – nadal błyszczeli wiedzą i udowadniali, że sukces można budować na ściśle merytorycznych podstawach.

Marta Sułkiewicz, Gemius

Eksportowa gwiazda firmy Gemius, a właściwie i całego rynku badań mediów. Gwiazda w najbardziej pozytywnym tego słowa znaczeniu – merytoryczna, kompetentna, świetnie przygotowana i opowiadająca ze swadą o wyzwaniach badawczych, na które Gemius stara się odpowiedzieć ofertą. Jej niemałą zasługą jest wypromowanie Gemius AdReal, narzędzia, które kojarzy (dane z ostatniego badania ScreenLovers) ponad 80 proc. media plannerów, a 7 na 10 z nich uważa je za przydatne uzupełnienie w planowaniu kampanii. A ponieważ to także Marta rozwija dziś w Gemiusie jednoźródłowy pomiar TV i online (plany firmy w tym zakresie są śmiałe), nie zazdrościmy jej konkurentom z rynku badań.


Michał Kozicki, HBO Polska

Polskie HBO ma za sobą wyjątkowo gorący rok. Uwolnienie usługi HBO Go (i zapewne co najmniej perturbacje w relacjach z kablówkami) i premiera widowiskowego „Ślepnąc od świateł” nie wydarzyłyby się bez decydującego udziału Michała Kozickiego, światłego prezesa HBO Polska. Na 2019 życzymy mu kolejnych odważnych decyzji i przełomowych ruchów, które obróci w sukces!

Justyna Owczarek, Sony Pictures Entertainment / AXN

Gdyby pracowała w show businessie, zapewne unikałaby ścianek i światła fleszy. Nie lansuje się, ciężko pracuje, ale ci, którzy mieli przyjemność robić z nią biznes, zapewne potwierdzą, że to pierwsza liga polskich fachowców od telewizji. Justyna szybko wyrosła na czołową postać w polskim oddziale AXN (zaczynała tam jako ad sales director na region CEE), a ostatnio korporacja mocno poszerzyła jej kompetencje. Wcale się nie dziwimy.

Wojtek Walczak, Melting Pot

Jeśli Wam też hasło „strateg” uruchamia skojarzenia z odrealnionymi typami ględzącymi na najwyższym poziomie ogólności, powinniście poznać Wojtka Walczaka – zaprzeczenie tych cech 🙂 Wiedza, konkret, dowcip i erudycja, a przy tym duży urok osobisty i skromność – tak w największym skrócie opisalibyśmy współtwórcę agencji strategicznej Melting Pot. Gdyby do Międzynarodowego Biura Miar i Wag w Sevres można było wstawiać wzorce „mówców konferencyjnych”, Walczak miałby tam zapewnione miejsce w ścisłej czołówce dla branży marketingowej.

Jarosław Dejneka, Mediacom/GroupM

To żadna tajemnica, że mamy słabość do ludzi od badań. Ale do Jarka Dejneki, o ile nam wiadomo, słabość ma większość ludzi, z którymi miał okazję pracować. Wyjątkowo skromny i szanujący swojego odbiorcę (klienta, kontrahenta) manager, z szeroką wiedzą mediową i badawczą. Chwycił nas za serce mistrzowskim rozpracowaniem addressable TV podczas konferencji ScreenLovers, ale podobno tak już ma ze wszystkimi tematami, za które się weźmie.

Rafał Baran, 4Fun TV

Kiedy zaczynał w 4Fun, nadawca miał w portfolio kilka stacji muzycznych. Konkurencja duża, widownia chwiejna, a wyłącznie od niej uzależnione były przychody spółki. 4Fun dziś to grupa w pełnym tego słowa znaczeniu. Obok telewizji wyrósł siostrzany biznes DOOH (Screen Networks), a całość uzupełnia prężnie działająca agencja reklamowa. Na horyzoncie sporo wyzwań, chociażby zamknięcie biznesu przez jednego z kluczowych klientów – Showmax, ale z uwagą będziemy obserwować jak mierzy się z nimi Rafał, który pokazał w ostatnich latach, że ma wizję i rozmach.  

Magda Kolenkiewicz, Starcom

Ludzie ze świecznika mają często skłonność do okrągłej nowomowy na wysokim poziomie ogólności. Do takich – i chwała jej za to – nie należy Magda Kolenkiewicz, utytułowana mediowa managerka i szefowa Starcomu. Po Magdzie znać pasję, wiedzę, przenikliwość oraz szczere zainteresowanie reklamową rzeczywistością. Mimo kolejnych (wysokich) awansów nie traci orientacji w terenie i miło posłuchać jej konkretnych komentarzy na temat rynku. Szczególnie, że wiedzę i pracowitość łączy z miłym sposobem bycia (przynajmniej wobec nas:).

Łukasz Pytlewski, Wavemaker

Mówiliśmy już o naszej słabości do badaczy i ekonometryków. W gronie ScreenLovers Najmądrzejszych nie mogłoby więc zabraknąć Łukasza Pytlewskiego, szefa badań Wavemaker. Łukasz to jeden z najmocniejszych intelektualnych filarów polskiego GroupM, człowiek, którego kolejne awanse nie rozleniwiły w pędzie do zdobywania wiedzy. Łukasz stworzył lub współtworzył większość narzędzi analitycznych, którymi chwali się grupa, a że jego skromność jest nawet większa od wiedzy i doświadczenia, nie zdziwimy się, jeśli nawet nie polajkuje tego wpisu.

Piotr Bieńko, Codemedia

Po wyzwoleniu się  z objęć globalnych korpo, Piotrek od kilku lat kieruje Codemedia, lokalną agencją „bez kompleksów” wobec sieciowek. Szef Codemedia myśli i tego nie ukrywa 🙂 Jest otwarty w wypowiedziach dla mediów i zmyślnie prowadzi PR swojej agencji, bazując zresztą na szerokiej telewizyjnej wiedzy. A przy tym – trudno go nie lubić.

Anna Gruszka, IPG Mediabrands

Konkretna, inteligentna, charyzmatyczna – takie kobiety (i mężczyzn) lubimy, szczególnie na wysokich stanowiskach. Ania na szpilkach pokonała wysokie schody korporacyjnej drabiny i jest dziś merytoryczną ozdobą swojej firmy. A przy tym tytanem pracy.

Sebastian Szade, Starcom

Kto nie widział Sebastiana na scenie, ten powinien szybko wybrać się jego wystąpienie albo zaprosić do przetargu. Jak mało kto potrafi połączyć parówki z anegdotą o babci i całość doprawić domowym, rodzinnym żartem. Ale nie (tylko) za poczucie humoru go cenimy – miejsce w ScreenLovers Najmądrzejsi zawdzięcza błyskotliwym obserwacjom ze świata mediów, reklamy i nowych technologii.

Kamila Kownacka, OMD

Wszechstronna wiedza mediowa to rzadko spotykany atrybut – starzy mediowcy najczęściej awansowali wysoko zanim zdążyli się nauczyć digitalu, a wymiatacze online’owi rzadko kiedy otarli się o prasę czy telewizję. Kamila Kownacka świetnie poznała oba światy i potrafi ze swojej wiedzy zrobić dobry biznesowy użytek. Jeżeli szukacie inspiracji do wystąpienia, a do rozpracowania macie złożony problem z pogranicza digital i offline – zadzwońcie do Kamili, stawiamy bitcoiny przeciwko orzechom, że przywoła ostatnią konferencję i nieznanego Wam mówcę, który zmierzył się z podobnym tematem.

Iwona Piwek, Youtube/Google

A skoro kobiety-pistolety i mediowe omnibusy, to jak mogłoby zabraknąć Iwony Piwek z Google? Niech Was nie zwiedzie anielski wygląd, bo kryje się za nim mocna osobowość, analityczny umysł i przebojowa managerka. Po Iwonie widać pochodzenie z dobrego domu (mediowego), które nawet w wielkiej e-korporacji pozwoliło jej zachować zdrowy offline’owy rozsądek. 

Ubolewamy, że nie wszystkich TopThinkers w branży znamy, nie wszyscy też byli aktywni w 2018 roku, który tym razem podsumowujemy. W 2019 roku serdecznie zapraszamy Was do dzielenia się wiedzą i ujawniania – np. na naszych łamach 🙂

Joanna Nowakowska i Wojciech Kowalczyk 

Joanna Nowakowska

Żyje z pisania, ale woli czytanie. Łącznie od ponad dekady śledzi rynek telewizyjny, a od jakiegoś czasu ma wrażenie, że rynek śledzi również ją :) Obowiązki naczelnej ScreenLoverki łączy z pracą w agencji mediowej, do której przeszła z Atmediów. Poprzednio (i jak dotąd najdłużej) - dziennikarka „Media & Marketing Polska”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

X