Publikacje

2018-02-16

Przyszłość płatnej telewizji oczami specjalistów od dystrybucji – cz. 2

Marka nadawcy jest kluczowa przy wprowadzaniu nowych stacji. Branża spodziewa się popytu na stacje sportowe, filmowe, serialowe i premium. I przewiduje cord-cutting wywołany wejściem serwisów Netflix i Showmax. ScreenLovers prezentuje drugą część badania płatnej telewizji w Polsce.

Tydzień temu publikowaliśmy pierwszą część badania płatnej telewizji (chcecie do niego wrócić? – klik). Już drugi raz zaglądamy na ten fascynujący rynek, zbyt rzadko opisywany przez badaczy. W zeszłym tygodniu skupiliśmy się na operatorach i rynku w ujęciu makro. Dziś koncentrujemy się na telewizjach.

Jak walczyć o serce (i portfel) operatora?

W badaniu nie odmówiliśmy sobie przyjemności zapytania się przedstawicieli stacji jaki jest przepis na dystrybucyjny sukces. Oczywiście nie ma jednej drogi skazanej na sukces, ale z pewnością istnieją czynniki szczególnie istotne.

Pierwszym i najważniejszym jest zdaniem speców od dystrybucji marka nadawcy. Biznes znacznie ułatwia uwiarygodnienie w postaci innych rozpoznawalnych stacji w portfolio. Cena nie jest najważniejsza, plasuje się na tym samym poziomie ważności co planowane wsparcie sprzedażowe i marketingowe.

Przesycony rynek a potrzeby operatorów

Jakich stacji poszukują operatorzy? Wydaje się, że przez ostatni rok zmieniły się potrzeby w tym zakresie. Rok temu CPS miał spadać, a operatorzy (wg naszych respondentów) aktywnie poszukiwali stacji premium, dodatkowo płatnych dla abonentów. Obecnie, poza tymi premium, najbardziej poszukiwane są stacje sportowe, filmowe i serialowe. Co ważne, każdą z tych kategorii wskazywało co najmniej 1/3 respondentów. Rok temu żadna z kategorii (nawet stacje premium) nie osiągnęła takiego poziomu. Niezmiennie to stacji muzycznych jest zbyt wiele.

MUX8 Metrem pojedzie?

Podobnie jak rok temu zapytaliśmy rynkowych ekspertów, która ze stacji MUX8 osiągnie najwyższy udział w oglądalności. Rok temu prowadziły w tym rankingu WP1 oraz Zoom TV. Rzeczywistość ósmego MUX-a zaskoczyła najstarszych górali. Być może dlatego tak mocno wzrósł odsetek osób, które na to pytanie odpowiedzieli „nie wiem”. Pozostali badani skłaniają się do wskazania Metra jako stacji o największym potencjale budowania widowni. Pewnie nie bez wpływu na to pozostaje zmiana właściciela. Discovery daje nadzieję na wzrost popularności stacji. Ale z drugiej strony właściciela zmieniła też Nowa, a Cyfrowy Polsat pewnie też doinwestuje ją programowo.

Zabójca kablówek – Netflix?

W zeszłym roku operatorom sen z oczu spędzało wejście na rynek dwóch serwisów SVOD: Netflix i Showmax. Oba agresywnie walczyły o abonenta, nie kryjąc, że chcą być alternatywą dla typowej oferty kablowej. Zauważała to też branża. Jako największego konkurenta operatorów płatnej telewizji aż połowa badanych wskazuje serwisy SVOD. Następna w kolejce do „podgryzania” rynku kab-sat. jest telewizja naziemna (NTC; 27 proc.). Zaledwie co piąty badany wskazuje, że najgroźniejsza jest rywalizacja pomiędzy poszczególnymi operatorami. Ciekawe ilu abonentów wybierze zestaw „antena naziemna i Netflix” zamiast kablówki? Nasi eksperci wskazywali, że taki odpływ nastąpi. Dla 57 proc. z nich Netflix z Showmaksem i pozostałymi serwisami VOD będą powodowały migrację abonentów z płatnej do bezpłatnej telewizji. Wydaje się, że cord-cutting nachodzi wielkimi krokami…

Co ciekawe, mimo to niewielu badanych wierzy w to, że operatorzy zaproponują swoim klientom swobodny wybór stacji na zasadzie a’la carte, a więc płacenia tylko za wybrane pojedyncze kanały. Pojawienia a’la carte spodziewa się zaledwie 18 proc. badanych.

A kogo wskazywali jako zwycięzcę pojedynku Showmax – Netflix? Zdecydowanie więcej nadziei daje Netflix z 64 proc. wskazań eksperckich. Showmax wskazuje ledwie 18 proc. ankietowanych.

Konkurs piękności cz 2. czyli które stacje błyszczą na rynku

W tym roku ponownie zorganizowaliśmy też branżowy konkurs piękności dla stacji i nadawców. Dodatkowo zapytaliśmy o największe wydarzenie minionego roku.

  • Bezsprzecznie najważniejszym dla branży okazują się zimowe zakupy Grupy Cyfrowy Polsat. Jedynym porównywalnym wydarzeniem był zakup Scripps Network przez Discovery.
  • Nie ma jednoznacznego wskazania kto zdobędzie najwyższy wzrost dystrybucji w tym roku. Najczęściej wskazywane są Eleven oraz stacje grupy ZPR. Jak widać w budowaniu zasięgu najbardziej mogą pomóc dobre sportowe prawa lub bliska znajomość z Zygmuntem Solorzem.
  • Spadku dystrybucji spodziewać właściciele NBC. Brak polskiego biura wydaje się nadal bolesny.
  • Najlepszą ofertą w segmencie basic (podstawowa oferta kanałów) może się pochwalić Polsat.
  • Za najlepszą ofertę premium (kanały uzupełniające droższe oferty operatorów) chwalone są TVN i HBO. Wysoko oceniany jest też Canal+.
  • Potencjalnych negatywnych bohaterów rankingów: najgorsza oferta basic oraz: najgorsza oferta premium jest kilku, ale żaden nie zbudował (jeszcze) pozycji na tyle silnej, by móc go tu wyróżnić.
  • Posiadaczami najlepszej oferty VOD są TVN i HBO.
  • Nie tylko negocjatorzy kablowi i satelitarni są „twardzi”. Także negocjatorzy telewizyjni potrafią być trudni. Na miano stawiających najtwardsze warunki zasłużyli zdaniem badanych TVN oraz Discovery.
  • Najbardziej zaawansowani technologicznie? Tak postrzegani są TVN oraz Canal+.
  • A kto jest najbardziej lubiany w branży? Liderami tego jakże ważnego i nie zawsze docenianego przez branże tak mocno opartą na osobistych relacjach rankingu są: HBO, FOX Networks Group oraz Kino Polska.
Wojciech Kowalczyk

W mediach i reklamie od ponad dekady. Planował i kupował w Optimum Media OMD. Latami brokerzył w Atmediach. Współtworzył telewizję tematyczną w MTG/Viasat World. Obecnie w pracuje w Telewizji Polskiej w Biurze Reklamy. Felietonista magazynu "Tele Pro", arbiter Komisji Etyki Reklamy, wykładowca Warszawskiej Szkoły Reklamy. Na blogu przedstawia prywatne opinie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Najnowsze komentarze
  • Efekty są widoczne zarówno jeśli chodzi o zwiększenie rozmiarów w długości i obwodzie. Zaprzestanie stosowania powoduje powrót do pierwotnych rozmiarów. Panowie rzadko decydują się na tę metodę, ponieważ jej stosowanie nie jest zbyt dyskretne. Na podobnej zasadzie działają rozciągacze tzw. ekspandery. Żele powiększające penisa np. recenzowany Titan Gel – gwarantują bezpieczeństwo, wygodę stosowania oraz dyskrecję. titan gel opinie pl Bezpiecznie się z domu i chcieliby rozwinąć swojego penisa? Czy chcesz zapobiec doświadczenie wstyd pokazać swoją męskość? W odpowiedniej lokalizacji, ponieważ jesteśmy prawdopodobne wyjaśnienie początkowe technika, który rozwijać akty stworzyć swoją męskość, od chirurgii, który będzie być szkodliwe i kosztowne. Zdecydowanie lepiej postawić na sprawdzony przez wielu mężczyzn preparat – Titan Gel.
  • Acai Berry Health Benefits - Try An Acai Berries Free Trial And Be Very Impressed! #2 - Acai Berry Detox. BBB rating V. The related company is FWM Laboratories, Inc. Offer 2693 complaints against them, most of these experts have not been resolved by supplier. Immunity - Before we describe the immunity boosting capabilities with the Acai Berry, we should take a glance at what ORAC. ORAC is a measure of lots of damage caused to your body by free radicals. The acai berry colon cleanse fruit has 3800 ORAC anti-oxidants. Its ORAC values are actually greater than spinach and broccoli combined together. High ORAC values help the fruit fight free radicals better. Colon decontamination can be ended during the course of ways, however it is not all methods are safe and actual different ways. Several methods in lieu of ideal and actual results will be straightforward. Daily contingent in the colon decontamination supplements are surprising feedback. Colon is part of the wither all along with body, and books. These wastes are provided by excellent health and mind into family savings. In South America, acai berries benefits benefits have been known for hundreds of years. Tribes used its antibacterial properties to fight infections, with its antiseptic properties to heal cuts and scrapes. They consume it in large sums through the wine they make from this kind of. If to watch out for the weight loss you require to acai berries where to buy aid. This is because if you buy this supplement you but not only can loss your weight naturally but you could take action without not enough energy because this acai berry supplement is the best energy booster to a person stay energetic day by day. You need to make sure that any the product your buy is not an extract in fact it is freeze dried, so that the fruit are typically its full potency. The majority of the products you will find are just extracts and they also contain other ingredients might possibly decrease the strength of a supplement as a fat loss product. One ingredient to beware of is guarana, which cuts down on the effectiveness of acai super berry. Acai contains antioxidants, fiber, protein, amino acids, healthy omega fats, and anthocyanins. For greatest results when an individual acai as well as other superfoods, tell them to pure and organic. The merchandise should be individually researched and tested within the seller's consultant. All superfoods are excellent for supplementing an excellent diet, or maybe diet that's lacking in important nutrient substances. A person first buy superfoods, you gain numerous and invaluable good things about your body's overall fitness and health. Achieve longer life, make your ideal weight, and fight disease these! They are the way ahead for healthy everything they eat. I know many of individuals will say "I just don't have enough to eat healthily, junk food is way too convenient" or "my a lot more so hectic, I'm lucky to get food almost all - a healthy food". I hope seeing those statement on the web will all of them clear for the purpose they are; excuses and justifications to disguise the real problem. The limiting problem is different lifestyles there is the. Once you address it you can move on and, suddenly, your justifications look as ridiculous due to the fact ones I have written more. Then you can finally make something occur about. http://be.jomcariwang.com/circulation/
  • Racja, dzięki :)
  • Wiedźmin na Netfliksie najwcześniej dopiero w przyszłym roku.
  • […] się głos sceptyków. Ani programmatic, ani addressable (o różnicach między nimi poczytajcie we wpisie Marty Pichlak z OMD, więc się nie powtarzamy) nie zawitały do oferty żadnego z […]
X