Publikacje

2018-05-15

Branded content po polsku, część 2.

W naszej serii z branded content w roli głównej wypowiadają się fachowcy wprowadzający marki w świat programowych treści. Jeśli zaglądacie po raz pierwszy, poznajcie bohaterów pierwszego odcinka. 

Dziś na ScreenLovers witamy Katarzynę Choynowską z Wavemaker, autorkę licznych kampanii z branded content w herbie. Jakie realizacje są szczególnie bliskie jej sercu? 

Mój ulubiony projekt:

Jak stworzyć oryginalny w formule i inspirujący do gotowania z Winiary program, w czasach kiedy tak modne jest samodzielne kucharzenie od podstaw, a na głównych antenach tv emitowanych jest równolegle ponad 10 tego typu formatów?

Naszym pomysłem dla marki Winiary była formuła łączącą serialową fikcję z klasycznym programem kulinarnym „Tu się gotuje!”.

Mamy tu przesympatycznego francuskiego kucharza polskiego pochodzenia – Davida Gaboriauda, jak i niesamowitych gości: plejadę polskich aktorów komediowych. W tętniącej śmiechem kuchni powstają potrawy inspirowane przepisami Davida, a przygotowywane z pomocą produktów Winiary.   

„Tu się gotuje!” to wysokobudżetowy, wielokanałowy projekt i choć jego sercem jest telewizja, nie sposób pominąć tak ważne w jego promocji i dystrybucji kanały jak Youtube, Facebook i różne serwisy VOD.  Targetowana kampania, zróżnicowane kreacje i formaty video zapraszają do oglądania serialu, poznawania przepisów i wspólnego gotowania. David Gaboriaud występuje równocześnie w najnowszych kampaniach reklamowych Winiary (Tomate Frito i Kaszotto), co dodatkowo wzmacnia skojarzenia z marką.

Drugi sezon „Tu się gotuje!” emitowany jest w każdą sobotę o 17:55 na antenie TVN.

Projekt, którego zazdroszczę konkurencji

Nie powinniśmy mieć kompleksów. W Polsce powstają odważne kampanie, marki są coraz bardziej świadome siły, jaka płynie z kontentu i doinwestowują działania związane z jego wykorzystaniem.

Ale oczywiście w chwilach przesytu komercją, marzy mi się realizacja kampanii społecznej.

I chylę czoła przed akcjami, które w mądry i prosty sposób uczą uniwersalnych wartości.  Takim projektem jest kampania „Nasz chleb powszedni„. 

Gratulacje dla nieformalnej grupy „Chlebem i Solą”, stowarzyszenia „Otwarta Rzeczpospolita” oraz dla piekarni Putka  – to są  małe, ważne kroki, które zmieniają świat.

A co na to Monika Wójcicka, szefowa Mediabrands Studios?

Mój ulubiony projekt:

Projekt branded content, z którego jestem szczególnie dumna, promował szczoteczki Jordan. Staraliśmy się w nim pogodzić perspektywy rodziców i dzieci.

Ci pierwsi mają trudne zadanie przekonania swoich pociech do dbania o zęby i wyedukowania ich, że warto poświęcić na tę czynność aż 2 minuty.

Dla dzieci te 2 minuty są baaardzo długie i samo mycie zębów nie jawi się jako atrakcyjne zajęcie.

Dzieci uwielbiają piosenki, szczególnie takie, które się rymują, łatwo wpadają w ucho i operują ich własnym językiem. Wyprodukowaliśmy więc taką 2 minutową rymowaną piosenkę utrzymaną w konwencji dziecięcego hip – hopu. Przekazywaliśmy w niej istotną wiedzę na temat mycia zębów, ale w sposób zabawny i przemawiający do wyobraźni małego odbiorcy. Teledysk można było obejrzeć na antenie Nick oraz Nick Junior – dwa razy dziennie, rano i wieczorem, w porach, gdy rodzice często włączają dzieciom bajki. I kiedy zachęcają ich do mycia zębów.

Teledysk i kampania wspierająca w kanałach dziecięcych przyczyniły się do zwiększenia sprzedaży w okresie jej trwania (jesień 2017) i zaowocowała zwiększeniem budżetu na te same działania także w tym roku. Dodatkowo teledysk emitujemy także na antenie TVP ABC oraz w Youtube.

Projekt, którego zazdroszczę konkurencji:

Od wielu lat obserwuje treści tworzone przez markę Red Bull i niezmiennie uważam, że jest to numer jeden wśród marketerów w dziedzinie branded content.

Składają się na to konsekwencja, pomysł, strategia, jakość i spójność przekazu.

Hasło „Red Bull dodaje skrzydeł” marka promuje nie tylko w swojej produktowej komunikacji, ale przede wszystkim w świecie sportów ekstremalnych, który to obszar Red Bull od lat zawłaszcza.

W centrum tej komunikacji jest zawsze sportowiec – wyjątkowy, nietuzinkowy, dokonujący niemożliwego. Chce się go oglądać, bo dodaje skrzydeł, inspiruje, robi coś niesamowitego. Produkt Red Bulla jest ty tylko w tle – w końcu marka nam mówi o „the power of being the second”. Ale wystarczy zobaczyć dwa byki na kasku, by od razu skojarzenie zaprowadziło nas do Red Bulla. BRAWO!

A oto co usłyszeliśmy w poprzednim odcinku od Anety Sternickiej: 

Mój ulubiony projekt:

Najciekawszym projektem, przy którym miałam przyjemność pracować było wznowienie serii „Smakuj Świat z Pascalem” dla marki Kamis. 

Kluczowym wyzwaniem, jakie postawił przed nami ponad rok temu McCormick, było podkreślenie w komunikacji jakości przypraw Kamis oraz ich pochodzenia z plantacji z całego świata. Jednocześnie zależało nam, aby kontent, który stworzymy nie był oderwany od polskiej kulinarnej rzeczywistości. 

Popularne programy podróżnicze nie do końca odpowiadały naszym potrzebom. Nie chcieliśmy też prezentować opakowania Kamis na drugim końcu świata, bo niby skąd miałyby się tam wziąć  przyprawy?

Dlatego wspólnie z TVN Style, zdecydowaliśmy się reaktywować znany program „Smakuj Świat z Pascalem’. Podzieliliśmy go na dwie części. W pierwszej z nich Pascal Brodnicki podróżował po zanzibarskich plantacjach i odkrywał tajniki upraw tamtejszych przypraw. Natomiast w drugiej części, w warszawskiej domowej kuchni pokazywał widzom jak przygotować egzotyczne potrawy z użyciem przypraw Kamis. Współpraca zaowocowała czteroodcinkową serią programu. W efekcie powstały treści wysokiej jakości – zarówno od strony merytorycznej, jak i produkcyjnej, a co najważniejsze wiarygodny materiał podkreślający zarówno jakość przypraw Kamis, źródło ich pochodzenia, jak i bliskość marki z konsumentem. 

Projekt, którego zazdroszczę konkurencji:

Na rynku najbardziej zazdroszczę Finom (TBWA Helsinki i FremantleMedia) tego, że udało im się stworzyć sitcomowy format „Buy This!”

Każdy z odcinków opowiadał o pracy fikcyjnej agencji reklamowej Mainostoimisto Huutomerkki (Wykrzyknik). Akcja skupiała się wokół kampanii reklamowych, nad którymi pracowali zatrudnieni tam bohaterowie. Co ciekawe, każda z kampanii tworzona w serialu, miała później swoje odzwierciedlenie w prawdziwym breaku reklamowym. Bohaterowie działali na briefach rzeczywiście istniejących marek, a efekty ich pracy widzowie mogli potem oglądać w spotach w jednej z fińskich stacji. Jak wspominali Finowie z TBWA, najtrudniejsze było namówienie klientów do współpracy, ponieważ  każdy odcinek, a następnie spot, tworzony przez agencję Wykrzyknik pozostawał w klimacie sitcomu z dużą dawką absurdalnego humoru. Brawa zatem także dla odważnych klientów, m.in. Nissan i  Lidla. Co prawda, ten case jest dobrze znany na rynku, a prawa do formatu zostały zakupione przez kilka krajów, to  nadal nie mogę się doczekać jego polskiej odsłony. 

 

 

Joanna Nowakowska

Żyje z pisania, ale woli czytanie. Łącznie od ponad dekady śledzi rynek telewizyjny, a od jakiegoś czasu ma wrażenie, że rynek śledzi również ją :) Obowiązki naczelnej ScreenLoverki łączy z pracą w agencji mediowej, do której przeszła z Atmediów. Poprzednio (i jak dotąd najdłużej) - dziennikarka „Media & Marketing Polska”.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Najnowsze komentarze
  • Efekty są widoczne zarówno jeśli chodzi o zwiększenie rozmiarów w długości i obwodzie. Zaprzestanie stosowania powoduje powrót do pierwotnych rozmiarów. Panowie rzadko decydują się na tę metodę, ponieważ jej stosowanie nie jest zbyt dyskretne. Na podobnej zasadzie działają rozciągacze tzw. ekspandery. Żele powiększające penisa np. recenzowany Titan Gel – gwarantują bezpieczeństwo, wygodę stosowania oraz dyskrecję. titan gel opinie pl Bezpiecznie się z domu i chcieliby rozwinąć swojego penisa? Czy chcesz zapobiec doświadczenie wstyd pokazać swoją męskość? W odpowiedniej lokalizacji, ponieważ jesteśmy prawdopodobne wyjaśnienie początkowe technika, który rozwijać akty stworzyć swoją męskość, od chirurgii, który będzie być szkodliwe i kosztowne. Zdecydowanie lepiej postawić na sprawdzony przez wielu mężczyzn preparat – Titan Gel.
  • Acai Berry Health Benefits - Try An Acai Berries Free Trial And Be Very Impressed! #2 - Acai Berry Detox. BBB rating V. The related company is FWM Laboratories, Inc. Offer 2693 complaints against them, most of these experts have not been resolved by supplier. Immunity - Before we describe the immunity boosting capabilities with the Acai Berry, we should take a glance at what ORAC. ORAC is a measure of lots of damage caused to your body by free radicals. The acai berry colon cleanse fruit has 3800 ORAC anti-oxidants. Its ORAC values are actually greater than spinach and broccoli combined together. High ORAC values help the fruit fight free radicals better. Colon decontamination can be ended during the course of ways, however it is not all methods are safe and actual different ways. Several methods in lieu of ideal and actual results will be straightforward. Daily contingent in the colon decontamination supplements are surprising feedback. Colon is part of the wither all along with body, and books. These wastes are provided by excellent health and mind into family savings. In South America, acai berries benefits benefits have been known for hundreds of years. Tribes used its antibacterial properties to fight infections, with its antiseptic properties to heal cuts and scrapes. They consume it in large sums through the wine they make from this kind of. If to watch out for the weight loss you require to acai berries where to buy aid. This is because if you buy this supplement you but not only can loss your weight naturally but you could take action without not enough energy because this acai berry supplement is the best energy booster to a person stay energetic day by day. You need to make sure that any the product your buy is not an extract in fact it is freeze dried, so that the fruit are typically its full potency. The majority of the products you will find are just extracts and they also contain other ingredients might possibly decrease the strength of a supplement as a fat loss product. One ingredient to beware of is guarana, which cuts down on the effectiveness of acai super berry. Acai contains antioxidants, fiber, protein, amino acids, healthy omega fats, and anthocyanins. For greatest results when an individual acai as well as other superfoods, tell them to pure and organic. The merchandise should be individually researched and tested within the seller's consultant. All superfoods are excellent for supplementing an excellent diet, or maybe diet that's lacking in important nutrient substances. A person first buy superfoods, you gain numerous and invaluable good things about your body's overall fitness and health. Achieve longer life, make your ideal weight, and fight disease these! They are the way ahead for healthy everything they eat. I know many of individuals will say "I just don't have enough to eat healthily, junk food is way too convenient" or "my a lot more so hectic, I'm lucky to get food almost all - a healthy food". I hope seeing those statement on the web will all of them clear for the purpose they are; excuses and justifications to disguise the real problem. The limiting problem is different lifestyles there is the. Once you address it you can move on and, suddenly, your justifications look as ridiculous due to the fact ones I have written more. Then you can finally make something occur about. http://be.jomcariwang.com/circulation/
  • Racja, dzięki :)
  • Wiedźmin na Netfliksie najwcześniej dopiero w przyszłym roku.
  • […] się głos sceptyków. Ani programmatic, ani addressable (o różnicach między nimi poczytajcie we wpisie Marty Pichlak z OMD, więc się nie powtarzamy) nie zawitały do oferty żadnego z […]
X